Győrszentiváni Szent Benedek Általános Iskola

Image Slide 2
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

""Arra irányuljanak gondolataitok, ami igaz, tisztességes, igazságos, ami ártatlan, kedves, dicséretre méltó, ami erényes és magasztos."" (Filippi 4,8)

Székelyföld kincsei – Sóvidék csodái [HAT-19-01-0054]

2022.04.26.

04:45

Korán reggel volt. A nap még fel sem kelt, csak az utcai lámpák fénye világította meg az úttestet és a járdát, ahol már 40 izgatott gyerek várt méretes bőröndjeikkel és utazótáskáikkal. Ezek voltunk mi. Csupa még félálomban lévő felsős, akik ebben a korai órában éppen, hogy azt tudták hol vannak, és hogy hova mennek. Mivel akármilyen fáradtak is voltunk, mindannyian csak azt tartottuk szem előtt, hogy 4 csodálatos napot fogunk eltölteni Erdélyben.

01  02

Pár perccel később kinyílt a busz rakodótere ahova sorban vittük oda a cuccainkat. A buszsofőrök bepakoltak, amíg a szüleink könnyes búcsút vettek tőlünk és még egyszer ezredére megkérdezték, hogy mindenünk megvan-e. Majd a már napokkal ezelőtt lebeszélt ülésrendek szerint (amit természetesen nem a tanárok szabtak meg) mindenki felült a buszra. Még utoljára integettünk, majd pedig elindultunk a félhomályban. A busz kikanyarodott és megindult az autópálya felé.

Egy ideig mindenki csendben volt. Voltak, akik egyszerűen csak visszaaludtak vagy csukott szemmel pihengettek. Akik beszélgettek is csak halkan tették. Így békésen halkan és még angyalkákként tértünk fel az autópályára, ahonnan páholyból nézhettük a napfelkeltét.

06:00

Olyan 6 óra magasságában kezdett oldódni a hangulat. Még mindig sokan voltak csendben, mert mondjuk zenét hallgattak, viszont egyre több nevetés hallatszott (főleg hátulról) és már hangosabb beszélgetésfoszlányok is hallhatóak voltak. De még így is csak suttogásnak lehetett ezt nevezni ahhoz képest amilyen hangzavar később lett.

Sokat haladtunk ezalatt az 1 óra alatt. Tatabánya környékén jártunk már és ekkor még mindenki bőszen töltötte ki a feladatlapot, amit az utazás elején kaptunk.

A nap már felkelt a horizonton és folyamatosan kúszott az égbolt felé. Körülbelül már 7 óra lehetett, amikor először megálltunk egy benzinkútnál. Majdnem mindenki el akart menni mosdóba ezért hosszú sorok kígyóztak a WC ajtaja előtt. Úgy negyed óra múlva indulhattunk is tovább. Ezután 5 óra többnyire eseménytelen utazás telt el.

12:00

Tizenkettő óra körül léptük át a határt. Mindenki csendben volt, amikor a határőr felszállt a buszra, hogy összeszedje a személyigazolványokat, amiket 10 perc alatt át is néztek. Addig mindenki csendben beszélgetett.

Amikor végül átléptük a határt tudatosult bennünk, hogy egy másik országban vagyunk. Ha nem a szemünk láttára lépjük át a határt el sem hittük volna, mivel rengeteg magyar tábla és üzlet volt. Mindenki nézelődött, vagy mutogatott ki az ablakon, hogy megmutassa a mellette ülőnek a tájat.

Kétórányi buszozás után az első megállónk Nagyváradon volt. Itt találkoztunk idegenvezetőnkkel, aki megmutatta a belvárost. Ettünk fagyit is. Zárásként pedig megnéztük a várat is, majd pedig visszaszálltunk a buszra és haladtunk tovább a Király hágóhoz.

03 04

16:00

2 óra múlva meg is érkeztünk. A legtöbben vásároltak és fotóztak a tágas pihenőhelyen.

1 óra után elindultunk az 1. éjszaka szállására.

Még két és fél óra idegtépő kocsikázás után oda is értünk. A vendéglő Jobbágyfalván volt. Meleg vacsorát kaptunk, ami mennyei volt. Majd mindenki hulla fáradtan dőlt le az ágyba aludni.

2022.04.27.

07:00

Reggel 7-kor volt az ébresztő. Mindenki összerámolta a cuccát és indultunk is le reggelizni a csomagokkal együtt. Svédasztalos reggeli volt. Miután befejeztük az evést útravalónak szendvicset kellett készítenünk magunknak. Ezután egy gyors csoportkép után el is indultunk Szovátafürdőre a Medve tóhoz.

Nem kellett sokat utazni. 45 perc alatt ott voltunk. Itt találkoztunk István bácsival, aki az elkövetkezendő napokban volt idegenvezetőnk. Körbesétáltuk a Medve tavat, ami a reggeli fényekben pompásan nézett ki. Sajnos itt nem töltöttünk olyan sok időt, mert időben a Parajdi sóbányába kellett érnünk.

Egy óra buszúttal, ami mellesleg egész vidáman telt, odaértünk a sóbányába. Bejelentkezés után buszokkal vittek be minket a sóbánya gyomrába. Az ottani tömény só szagtól először mindenki köhögött és tüsszögött, viszont egy idő után mindenki megszokta. A sóbánya belseje tágasabb volt, mint képzeltük: a plafon legalább 15 méter magasan volt. A sóbánya belsejében helyet foglalt többek között egy kalandpark, egy játékterem, egy múzeum, egy kápolna illetve kisebb patikák.

08 09

Miután kinézelődtük magunkat (ami másfél óra alatt sikerült) elkocsikáztunk Korondra, ahol elmentünk egy kerámiaüzletbe és megnéztük az ottani vásárt is. Itt szabad program volt. 1 órát kaptunk.

18:00

Hat óra körül értünk a 2. napi szállásunkra, Székelyudvarhelyre. Itt kaptunk 2 szabad órát berendezkedni, beszélgetni, társasozni, meg úgy általánosságban bármit csinálni. Mindenki ki is használta. Mivel a nyolcadikosok velünk voltak sokan velük akartak jobban megismerkedni. Majd vacsora után megint kaptunk egy kis időt ami halk beszélgetéssel töltött mindenki a szobákban.

2022.04.28.

08:00

Reggeli után elindultunk Farkaslakára ahol megkoszorúztuk Tamási Áron sírját.

Onnan a Madarasi-Hargitára mentünk. Egy ideig traktorral utaztunk, majd utána (akinek volt rendes felszerelése) megmásztuk. Nagyon hideg volt fent. A hó egy méter mély volt, és volt rá példa hogy valaki combig bele is süllyedt. A hegy tetején rengeteg kopjafát és keresztet láthattunk.

Ezután Szejkefürdőre indultunk: ott megnéztük a székelykapukat és megkoszorúztuk Orbán Balázs sírját is.

14 15

Ezt követően visszamentünk a szállásra ruhát cserélni, mivel az ami rajtunk volt teljesen átázott a Hargitán tett séta után.

Később bementünk Székelyudvarhely városába. Ott megnéztük a látványosságokat, mint például a Vasszékelyt, a Szoborparkot, és a kápolnát. Mivel mindez után még volt időnk megkoszorúztuk Fehéregyházán Petőfi Sándor emlékművét.

Végül ismét fáradtan a szállásra érve vacsora után sokan el is mentek aludni.

2022.04.29.

09:00

Később kellett felkelnünk mivel az egyik erre a napra tervezett tervet már elintéztük. Ez volt Petőfi megkoszorúzása. Összepakolás után reggeliztünk és bepakoltuk a bőröndöket a buszba. Segesváron sétáltunk a várhegyen, megcsodáltuk az óratornyot, amely a város jelképe.

17 18

Egy négyórás buszút következett a Király hágóig. Ott megint egy órát maradtunk, búcsút vettünk Erdélytől. Majd hazaindultunk, ami még 8 óra távolságra volt.

21:00

Ekkorra értünk a suli elé. itt találkoztunk a szüleinkkel, akikkel rengeteg új élményt kellett megosztanunk.